ساخت مینی پالایشگاه | مهم‌ترین نکات احداث مینی پالایشگاه

ویژگی احداث مینی پالایشگاه شرکت سامیار

ساخت مینی ریفاینری

پالایش نفت خام و میعانات گازی از مهم‌ترین و استراتژی‌ترین فرایندهای شیمیایی کشور است. پالایشگاه‌ها با ظرفیت و اهداف مختلفی طراحی و احداث می‌شوند. تولید سوخت‌هایی نظیر بنزین، گازوئیل، مواد اولیه سایر صنایع پتروشیمیایی و… محصولاتی است که از تقطیر نفت خام و هیدروکربن‌ها بدست می‌آید.

اگر قصد راه اندازی یک مینی پالایشگاه را دارید،باید ابتدا اطلاعاتی را در این زمینه بدست بیاورید. این اطلاعات به شما کمک میکنند تا به این نتیجه برسید که ایا با توجه به شرایط شما احداث یک مینی پالایشگاه میتواند شما را به اهدافتان برساند یا خیر.

همچنین پس از اینکه به نتیجه رسیدید که میخواهید یک مینی پالایشگاه راه اندازی کنید، به یک تیم مهندسی نیاز دارید که به شما در طراحی و ساخت تجهیزات یاری رسانند.طراحی و ساخت تجهیزات مهم ترین قسمت راه اندازی مینی پالایشگاه است زیرا در رساند شما به هدفتان بسیار تعیین کننده میباشد.

تیم فنی مهندسی سامیار با داشتن نیروی متخصص و بهره گیری از جدیدترین فناوری ها میتواند از صفرتا در احداث یک مینی ریفاینری همراه شما باشد.

 

در ادامه اطلاعات کلی راجع به مینی ریفاینری که ممکن است به آن احتیاج داشته باشید آورده شده است.

 

طراحی و ساخت مینی پالایشگاه در ایران

مینی پالایشگاه ها روشی انعطاف‌پذیر و مدرن برای ارائه قابلیت‌های پالایش نفت خام بدون هزینه‌های هنگفت اولیه مورد نیاز پالایشگاه‌ها با ظرفیت بالا را ارائه می‌دهند. طراحی مدولار امکان تسریع ساخت پالایشگاه را فراهم می‌کند و اگر تلاش‌های فعلی برای یافتن راه‌هایی برای کاهش اندازه اجزا و سازه‌ها موفقیت آمیز باشد، ممکن است به زودی حمل و نقل و مونتاژ پالایشگاه‌های مدولار ساده‌تر شود. این نتیجه می‌تواند امکان طراحی و ساخت مینی پالایشگاه را در نقاط مختلفی از کشور نیز انجام داد.

احداث مینی ریفاینری شرکت سامیار

ساخت مینی ریفاینری شرکت سامیار به منظور جداسازی اجزاء ترکیبات نفتی می‌باشد. تجهیزات ارائه شده توسط شرکت سامیار بر پایه اسناد طراحی شرکت TOTAL طراحی می‌شوند. ظرفیت پالایشگاه سامیار برای تقطیر هیدروکربن‌ها، از ۱۱۰۰ تا ۲۳۰۰۰ برای نفت خام و برای میعانات گازی از ۶۶۰ تا ۱۴۰۰۰ بشکه در روز است. دوره بازگشت سرمایه برای این واحد در عین حالی که سرمایه گذاری اندکی نیاز دارد بسیار کوتاه است.

پالایش نفت خام

نفت خام، نفت مایع است که در سازندهای سنگ متخلخل مختلف در پوسته زمین انباشته شده و برای سوزاندن به عنوان سوخت یا برای فرآوری به محصولات شیمیایی استخراج می شود. مقصد اولیه نفت خام یک پالایشگاه است. در آنجا هر ترکیبی از سه عملکرد اساسی انجام می شود:

(۱) جداسازی بسیاری از انواع هیدروکربن های موجود در نفت خام به بخش هایی با خواص نزدیک تر

 (۲) تبدیل شیمیایی هیدروکربن های جدا شده به محصولات واکنش مطلوب تر

 (۳) تصفیه محصولات از عناصر و ترکیبات ناخواسته.

پالایشگاه‌ها شامل تأسیسات پیچیده‌ ای هستند و نیاز به دانش فنی تخصصی دارند. تیم صنعت آفرین سامیار در کنار شما خواهد بود تا با دانش فنی نوین در این زمینه، نه تنها نفت خام را به برش‌های با ارزش تبدیل کند، بلکه با گوگردزدایی به روش HDS، سوخت تولیدی را به استانداردهای جهانی برساند.

پالایش نفت خام به روش شرکت صنعت آفرین سامیار، شامل ۳ برج اصلی برای برش‌گیری از نفت خام است. نفتا از برج اول خارج میشود.  نفت سفید از برج دوم جدا شده و برج سوم شامل ۳ برش به نام‌های گازوئیل، روغن و وکیوم باتم است. وکیوم باتم در طی فرایند کرکینگ، به ۴ برش باارزش‌تر (گازوئیل سبک و سنگین، نفتا و نفت سفید) تبدیل می‌شود. نفتای تولیدی به واحد بعدی وارد شده تا به بنزین تبدیل شود.

 

تمامی برش‌های گرفته شده از نفت خام با تکنولوژی شرکت صنعت آفرین سامیار، وارد مرحله گوگردزدایی به روش HDS می‌شوند.

گوگردزدایی از سوخت نه تنها آلایندگی‌ها خطرناک را جداسازی می‌کند، بلکه با رساندن کیفیت سوخت به استانداردهای جهانی، امکان صادرات محصولات را نیز فراهم می‌کند.

ارزیابی و بررسی های اولیه جهت احداث مینی ریفاینری

پس آشنایی با مقدمات و مفاهیم و اساس کار مینی ریفاینری ها اگر قصد احداث یک مینی ریفاینری را دارید باید با چالش ها و مراحل انجام کار و مباحث اقتصادی مربوطه اشنا شوید.

از جمله مسائلی که باید مورد بررسی قرار دهید شامل:۱.مکان یابی و بررسی امکان پذیری احداث مینی ریفاینری در مکان مورد نظر شما،۲.مجوزاتی که باید اخذ کنید۳.تامین مواد خام.۴.چالش های محیط زیستی که ممکن است با انها رو به رو شوید۵.بررسی بازار مصرف و واردات و صادرات و رقبا ۶.تخمین و محاسبه ی میزان سرمایه مورد نیاز و دوره ی بازگشت سرمایه

.

تیم فنی و مهندسی سامیار با چندین پروژه ی موفق در زمینه ی احداث مینی ریفاینری،از ابتدا با مشاوره ی تخصصی در زمینه های مختلف،ارائه طرح توجیهی  و صفر تا صد طراحی،ساخت و اجرای تجهیزات و…در کنار شما خواهد بود.

همچنین جهت ارزیابی سود آوری احداث مینی ریفاینری میتوانید از طرح توجیهی شرکت سامیار بهره بگیرید. جهت سفارش طرح توجیهی تماس حاصل فرمایید

Esfahan-1-qe6fpvx9bthrg4rj7s55ghk368ww6v0mrse1pyr7og copy

چرا مینی ریفاینری راه اندازی کنیم؟

برخی از ابتکارات دولت‌ها (نیجریه، اندونزی، و غیره) وجود دارد که هدف آنها افزایش ظرفیت پالایش محلی برای جبران رشد مداوم واردات محصولات نهایی برای افزایش تقاضای مصرف کننده است.

هدف این است که با ساخت مینی پالایشگاه، عرضه ثابت سوخت و محصولات با هزینه کمتر در سطح کشور فراهم شود. این رویکرد همچنین نفتی را که در داخل کشور به دست می‌آید مصرف می‌کند و از قیمت‌گذاری پایین‌تر، حمل‌ونقل و سایر مشوق‌ها مانند ایجاد مشاغل محلی سود می‌برد. مزایای اضافی شامل هزینه های سرمایه گذاری کمتر، تنظیم تقاضای محلی کمتر، برنامه کوتاه تر و امکان جابجایی در آینده است.

ملاحظات فوق همچنان باعث محبوبیت پالایشگاه های کوچک در کشورهای در حال توسعه خواهد شد.

 همچنین مینی پالایشگاه ها روشی انعطاف‌پذیر و مدرن برای ارائه قابلیت‌های پالایش نفت خام بدون هزینه‌های هنگفت اولیه مورد نیاز پالایشگاه‌ها با ظرفیت بالا را ارائه می‌دهند. طراحی مدولار امکان تسریع ساخت پالایشگاه را فراهم می‌کند و اگر تلاش‌های فعلی برای یافتن راه‌هایی برای کاهش اندازه اجزا و سازه‌ها موفقیت آمیز باشد، ممکن است به زودی حمل و نقل و مونتاژ پالایشگاه‌های مدولار ساده‌تر شود.

این نتیجه می‌تواند امکان طراحی و ساخت مینی پالایشگاه را در نقاط مختلفی از کشور نیز فراهم کند.

شرکت سامیار این توانایی را دارد که مطابق با نیاز و درخواست مشتری هم مینی ریفاینری با خوراک نفت خام و هم میعانات گازی با بالاترین کیفیت و بهترین بازدهی را طراحی کند.

جهت دریافت مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

واحدهای عملیاتی مینی پالایشگاه ها

 

فرآیند پالایش نفت شامل یک سری مراحل پیچیده است که اجزای مختلف نفت خام را بر اساس نقطه جوش و خواص شیمیایی آنها جدا و تبدیل می کند.

این فرآیندها درواحدهای مختلفی انجام می شوند و شامل تکنیک های پالایشی مانند تقطیر، کراکینگ، اصلاح و تصفیه می شوند.

 

تقطیرفرآیند اولیه دریک پالایشگاه نفت است وشامل حرارت دادن نفت خام دریک برج تقطیراست. همانطورکه هیدروکربن گرم میشود،بخارمیشودوترکیبات هیدروکربنی

مختلف با نقطه جوش متفاوت از هم جدا می شوند. هیدروکربن های سبک تر، مانند بنزین و گاز مایع( LPG)، به بالای برج میروند و جمع آوری میشوند، در حالی که اجزای

سنگین تر مانند دیزل ونفت کوره ازبخش های پایین تر استخراج می شوند.

کراکینگ فرآیند ضروری دیگری است که مولکول های هیدروکربنی بزرگتر را به مولکول های کوچکتر تجزیه می کند. این امر با قرار دادن نفت خام یا قطعات آن در دماها و

فشارهای بالاا به دست می آید که باعث شکستن پیوندهای شیمیایی می شود.کراکینگ را میتوان از طریق روش های مختلفی از جمله کراکینگ کاتالیستی،کراکینگ حرارتی و

هیدروکراکینگ انجام داد. هدف، تولید محصولات مطلوب تر مانند بنزین با تبدیل اجزای سنگین یاکم ارزش است.

 

فرآیندهای تصفیه نیز در یک پالایشگاه نفت برای حذف ناخالصی ها وآلاینده ها ازمحصولات تصفیه شده حیاتی هستند. روشهای مختلفی استفاده می شود، مانند تصفیه

آب،که از هیدروژن وکاتالیزور برای حذف گوگرد، نیتروژن و سایر ناخالصی ها از جریان های نفتی استفاده می کند.

 

از دیگر واحدهای مهم در ساخت مینی ریفاینری ها، واحد بازیابی گاز مایع می باشد. گاز مایع که بطور اختصار LPG نامیده می شود ترکیبی است که عمدتا از پروپان و بوتان تشکیل شده است. این ترکیب به دلیل اینکه در فشارهای نسبتا پایین (۷-۱۰ bar) به مایع تبدیل می شود نگهداری آن آسان است.

 

در طراحی و ساخت مینی ریفاینری ها، واحدهایی به منظور افزایش کیفیت و کاهش ناخالصی و آلاینده ها ساخته می شوند. واحد سولفورزدایی از این دسته واحدها می باشد. هدف اصلی این واحد حذف ترکیبات گوگردی از محصولات تا میزان استاندارد می باشد.

 

شرکت صنعت آفرین سامیار با دانش فنی منحصر بفرد، گوگرد موجود در سوخت را تا میزان استانداردهای بین المللی، کاهش داده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

واحدهای ذخیره سازی، آتش نشانی، تصفیه سوخت، تأمین برق و از دیگر واحدهایی است که در پالایشگاه های کوچک میعانات گازی و نفت خام احداث می گردند.

 

علاوه بر این، پالایشگاه های نفت اغلب دارای واحدهایی برای تولید مواد پتروشیمی هستند. این واحدها برخی از محصولات فرعی پالایشگاهی یا محصولات میانی را به مواد

شیمیایی مورد استفاده در ساخت پلاستیک، الیاف مصنوعی و سایر مواد تبدیل می کنند.

پالایشگاه های نفت، تأسیسات بزرگ مقیاسی هستند که به زیرساخت های وسیعی از جمله مخازن ذخیره، خطوط لوله، سیستم های خنک کننده و سیستم های کنترل پیچیده نیاز

دارند. آنها اغلب به طورمداوم، ۲۴ ساعت شبانه روز، ۳۶۵ روزدر سال، برای پاسخگویی به نیازهای فرآورده های نفتی تصفیه شده کارمی کنند.

 

مینی پالایشگاه
تولید اتانول با ظرفیت ۱۰۰۰۰ لیتر در روز
IMG_20221001_150238-2048x1151 copy

محصولات مینی پالایشگاه با دو خوراک نفت خام و میعانات گازی

۱.بنزین: پس از راه اندازی و ساخت پالایشگاه نفت خام و میعانات گازی ، بنزین خام یکی از محصولات ابتدایی ریفاینری نفت خام است که به عنوان یک جزء پایه و اساسی برای تولید بنزین باکیفیت و عدد اوکتان بالاست.همچنین با کراکینگ میتوان به بنزین با کیفیت تر با عدد اکتان بالاتر دست یافت.

همچنین از بنزین خام بعنوان ماده اولیه برای سایر مواد پتروشیمی استفاده می‌شود. با یک سرمایه گذاری نسبتا اندک و ایجاد یک خط تولید بنزین با دانش فنی و تجهیزات سامیار، سودآوری بی‌نظیری برای شما بدست خواهد آمد.

۲.گازوئیل:

گازوئیل یک سوخت بسیار با اهمیت در صنعت حمل و نقل دنیا است. با ساخت مینی پالایشگاه شرکت سامیار شما براحتی میتوانید یک خط تولید گازوئیل در مقیاس مطلوب داشته باشید.

 

۳.کربن سیاه: این ماده برای تولید لاستیک، رنگ، مواد شیمیایی و دیگر موارد استفاده می شود.

 

۴.گاز های سبک: استفاده در ایستگاه های تولید برق و گرمایش ساختمان ها از جمله کاربرد های انهاست.

 

۵.باقیمانده برج تقطیر: طراحی و احداث مینی ریفاینری شرکت سامیار به گونه‌ای است که محصولات سنگین‌تری که از پایین برج خارج می‌شود غالباً بعنوان سوخت نفتی و همچنین به منظور گرم کردن مواد اولیه استفاده می‌گردد.همچنین با اضافه کردن بخش کراکینگ میتوان میزان سوددهی این محصولات را چندین برابر کرد.جهت اطلاعات بیشتر بخش کراکینگ مازوت را مطالعه کنین.

همچنین لازم به ذکر است نسبت به درخواست و نوع خوراک امکان تولید حلال و نفتا و.. وجود دارد.

محصولات حاصل از کراکینگ نفت خام در مینی ریفاینری بسته به نوع تجهیزات و شرایط فرایند، می توانند متفاوت باشند و همچنین ممکن است شامل مواد دیگری نیز باشند.

کراکینگ مازوت

مازوت یکی از محصولات نفتی سنگین است که از تجزیه نفت خام به دست می‌آید.

این ماده ی سنگین از پایین برج تقطیر بدست آمده و معمولا بخاطر عدم وجود تکنولوژی این ماده با ارزش  به صورت خام فروشی برای قیر سازی ، به عنوان سوخت در موتورهای دیزلی و سوخت‌دهی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما مازوت سنگین دارای مشکلاتی از جمله بالا بودن میزان آلاینده‌ها و کمترین بهره‌وری سوختی است ولی با استفاده از روش کراکینگ مازوت میتوان هم مشکلات حاصل از مازوت سنگین را رفع کرد و هم اینکه میزان سوددهی این محصول با ارزش را چندین برابر کرد.

کراکینگ مازوت یک فرآیند پیشرفته در صنایع مختلف، به ویژه صنعت پتروشیمی و ریفاینری است. در این فرآیند، مازوت سنگین تحت دمای بالا و با استفاده از کاتالیزورها تجزیه می‌شود.

 

نتیجه این تجزیه مازوت سنگین به محصولات نفتی سبک‌تر و با کیفیت بالاتری تبدیل می‌شود.مزایای کراکینگ مازوت عبارتند از:

 

 

کاهش آلاینده‌ها: محصولات نفتی تولید شده از کراکینگ مازوت دارای سطح کمتری از گازهای آلاینده هستند، که به بهبود کیفیت هوا و محیط زیست کمک می‌کند.

افزایش بهره‌وری: محصولات نفتی سبک‌تر از کراکینگ مازوت به مصارف متنوعی از جمله سوخت موتوری، پتروشیمی، و تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهبود کیفیت محصولات: با تبدیل مازوت سنگین به محصولات نفتی با کیفیت بالا، می‌توان کیفیت محصولات نفتی خود را افزایش داد و رقابتی‌تر شد.

 همچنین محصولاتی که از کراکینگ مازوت بدست می آید شامل:بنزین،گازوئیل،کربن سیاه،گازهای سبک،قیر و نفت خام میباشد. به این ترتیب میتوان به سود چندین برابری نسبت به مازوت سنگین رسید.

 

شرکت سامیار با دانش فنی خود میتواند این واحد عملیاتی را به مینی ریفاینری ها اضافه کند که ضمن کارامد بودن،بسیار به صرفه و میزان سوددهی را بسیار افزایش میدهد.

فناوری و تجهیزات

برای احداث مینی ریفاینری، شما به تجهیزات متنوعی نیاز دارید که در زیر آورده شده‌اند:

برج‌ها: برای عملیات جداسازی مواد مختلف مانند جداسازی گاز و مایع.

کندانسورها: برای تبدیل بخارهای مایع به مایع در فرآیند تقطیر.

ریبویلرها: برای جداسازی مواد مختلف با دمای مختلف.

مخازن: برای ذخیره‌سازی محصولات نهایی و مواد اولیه.

پمپ‌ها: برای انتقال مایعات در سیستم.

پایپینگ: شبکه لوله‌کشی برای انتقال مواد و مایعات میان تجهیزات.بخش کنترلی: انظمام و کنترل فرآیندها و تجهیزات.

اتش نشانی: سیستم‌های اطفاء حریق و امنیت.

سیستم خلا: برای حذف گازهای مضر و جلوگیری از ترکیبات اشتعال‌آور.

سیستم فلر: برای تصفیه و پالایش محصولات نهایی.

کولینگ تاور: برای خنک کردن مایعات در فرآیندهای مختلف.

ابزار دقیق: سنسورها و تجهیزات مورد نیاز برای کنترل دقیق فرآیندها.

 

شرکت سامیار با توجه به دانش فنی ، نیرو متخصص و طراحی بر اساس جدید ترین متد روز و طبق استاندارد های شرکت های بزرگ دنیا مانند شل و توتال توانسته هم در زمینه ی طراحی و هم صفر تا صد ساخت و ساز تجهیزات بهترین و کارامد ترین تجهیزات و همچنین خط تولید را به مشتریان ارائه دهد.

جهت اطلاع از صفرتا صد هزینه ها و ارائه ی طرح توجیهی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

مزایای احداث مینی پالایشگاه های شرکت سامیار

شرکت صنعت آفرین سامیار،با توجه به نیروهای متخصص و استفاده از جدیدترین تکنولوژی و فناوری ها توانسته بهترین و به روزترین طراحی و ساخت تجهیزات را در زمینه ی مینی ریفاینری ها ارائه دهد ظرفیت پالایشگاه سامیار برای تقطیر هیدروکربن‌ها، از ۱۱۰۰ تا ۲۳۰۰۰ برای نفت خام و برای میعانات گازی از ۶۶۰ تا ۱۴۰۰۰ بشکه در روز است..از جمله ویژگی هایی که مینی ریفاینری های طراحی شده توسط این شرکت را از بقیه متمایز کرده است میتوان به :

 

  1. طراحی مطابق با بروزترین تکنولوژی دنیا: تجهیزات طراحی شده توسط شرکت سامیار مطابق با اصول طراحی و شبیه‌سازی‌های بهینه و مهندسی شده می‌باشد.

این تجهیزات که به منظور ساخت پالایشگاه نفت خام و میعانات گازی طراحی شده‌اند بر پایه اسناد شرکت TOTAL بوده که کاملا حرفه‌ای و بروز شده می‌باشد.

 

  1. طراحی فشرده: تجهیزات طراحی شده شرکت سامیار در راستای احداث مینی پالایشگاه ها، بعنوان بلوک‌هایی قابل حمل در ابعاد متناسب برای حمل در کشتی‌ها و دیگر حامل‌های دریایی و زمینی طراحی و ساخته می‌شوند.

این طراحی ویژه سبب شده تا تجهیزات شرکت صنعت آفرین سامیار با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاه جابجا و حمل شوند. طراحی خاص شرکت صنعت آفرین سامیار سبب حمل و نقل آسان و مونتاژ سریع تجهیزات شده است.

 

۳.بهره برداری با بهینه ترین زمان: شرکت صنعت آفرین سامیار ضامن طراحی و ساخت مینی پالایشگاه نفت خام و میعانات گازی خود در کمترین زمان ممکن است. این زمان بسته به ظرفیت تولیدی، از تاریخ سفارش تا زمان حمل تجهیزات معمولا از ۲ تا ۱۲ ماه است. آمادگی صددرصدی تیم سامیار به این شرکت این امکان را میدهد تا در بازه زمانی ۱۰ الی ۴۰ روز پس از تحویل تجهیزات، پالایشگاه را به بهره برداری برساند.

 

  1. ایمنی محیط زیست در مینی پالایشگاه سامیار

عدم مشکلات زیست محیطی در راه اندازی و احداث مینی پالایشگاه های شرکت سامیار، تجهیزات باکیفیت و با بازدهی بالا و با عملکرد مناسب، پیشنهاد سامیار برای صنعتگران عزیز می‌باشد. عملکرد تجهیزات شرکت سامیار مطابق با بروزترین استانداردهای زیست محیطی و ایمنی دنیا است. این تجهیزات با لحاظ استانداردهای به‌روز طراحی از بروز حوادث مخرب و مضر زیست محیطی جلوگیری کرده و کمترین آلودگی را متوجه اکوسیستم می‌کند.

 

۵.بازگشت سرمایه کوتاه: با اجرا و پیاده سازی استراتژی شرکت صنعت آفرین سامیار، هزینه احداث مینی ریفاینری و راه اندازی آن به حداقل ممکن خواهد رسید. کنترل اتوماتیک فرایند، تامین برق مورد نیاز توسط خود پالایشگاه، طراحی بهینه و مهندسی و… از مواردی است که بازگشت سرمایه را بیش از پیش کوتاه می‌کند.

 

  1. یکی از ملاحظاتی که در احداث مینی ریفاینری و طراحی تجهیزات شرکت سامیار در نظر گرفته شده مقاوم بودن تجهیزات در برابر خوردگی است.  از آنجایی که در تقطیر نفت خام عمدتا ترکیبات گوگردی یافت می‌شود لذا طراحی واحدها بعنوان مدل‌های مقاوم در برابر خوردگی طراحی و تولید شده‌اند. شرایط آب و هوایی نیز یکی از عواملی است که بر روی عملکرد تجهیزات اثر می‌گذارد. تجهیزات شرکت صنعت آفرین سامیار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند با تغییرات آب و هوایی در رنج دمایی ۶۰- تا ۴۵ درجه سانتیگراد کار کنند. همچنین برای برج‌های تقطیر موجود در مینی رفاینری از پکینگ پالرینگ استفاده می‌شود.

همچنین

کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی

افزایش ظرفیت بهره برداری

بازیافت حلال‌های ضایعاتی

پوشش سریع خطای اپراتوری یا ابزار دقیق

ایمنی و توانایی مهار آتش سوزی‌های احتمالی

ارائه آموزش‌های لازم و نحوه صحیح کارکرد تجهیزات

ضمانت تجهیزات

کیفیت تولید بالا

ارزش افزوده بسیار بالا

قیمت تمام شده تولید محصول پایین

کاهش هزینه احداث مینی ریفاینری و … از دیگر مزایا و دستاوردهای شرکت صنعت آفرین سامیار می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اسناد پالایشگاه‌های کوچک نفت سامیار که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد

اسنادها مربوط به:

 دانش فنی تقطیر بهینه

 برج‌های تقطیر (ارتفاع، قطر، میزان رفلاکس و…)

 فرایند P&ID و PFD

طراحی سه بعدی واحد PDMS

اطلاعات فنی مینی پالایشگاه های سامیار

یکی از ملاحظاتی که در احداث مینی ریفاینری و طراحی تجهیزات شرکت سامیار در نظر گرفته شده مقاوم بودن تجهیزات در برابر خوردگی است. از آنجایی که در تقطیر نفت خام عمدتا ترکیبات گوگردی یافت می‌شود لذا طراحی واحدها بعنوان مدل‌های مقاوم در برابر خوردگی طراحی و تولید شده‌اند. شرایط آب و هوایی نیز یکی از عواملی است که بر روی عملکرد تجهیزات اثر می‌گذارد. تجهیزات شرکت صنعت آفرین سامیار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند با تغییرات آب و هوایی در رنج دمایی ۶۰- تا ۴۵ درجه سانتیگراد کار کنند. همچنین برای برج‌های تقطیر موجود در مینی رفاینری از پکینگ پالرینگ استفاده می‌شود.

دلیل رونق مینی ریفاینری

آغاز قرن بیست و یکم شاهد نوسانات قابل توجهی در بازار جهانی نفت بوده است. در نتیجه این امر، فشار قابل توجهی بر واحدهای پالایشگاهی وارد شده است. متوسل شدن به احداث مینی پالایشگاه به عنوان اقدامی موقت برای از بین بردن شکاف میان عرضه و تقاضا در محصولات پالایشگاهی یکی از راه‌های مقابله با این مشکل بود.

پروژه‌های صنعت پالایش از دهه ۸۰ میلادی دستخوش تغییرات زیادی شده است. فناوری‌های جدید، نحوه تولید، حمل و نقل و مصرف فراورده‌های نفتی از اواخر قرن نوزدهم دچار تغییر شدند. علاوه بر این، ظرفیت مازاد پالایشگاه‌ها نیز باعث افزایش رقابت میان واحدهای نفتی شده است.

با گذشت زمان، موتورهای با عملکرد بالاتر به سوخت‌هایی با خواص دقیق‌تری مانند اکتان بالاتر و گوگرد کمتر نیاز داشتند. همچنین استانداردهای تعریف شده از سوی دولت‌ها و سازمان‌ها نیز باعث فشار بر پالایشگاه‌ها شده بود. در نتیجه تعداد قابل توجهی پالایشگاه زیان‌ده و ناکارآمد در سراسر جهان پدیدار شدند.

شرکت صنعت آفرین سامیار با استفاده از بروزترین فناوری، ضامن احداث مینی پالایشگاه و کیفیت فراورده‌های تولیدی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

 

تقطیر میعانات گازی

۴ نظر

  • سلام. درصد محصولات خروجی چقدر هست؟ چند درصد بنزین ؟ چمد درصد گازوییل و چند درصد باقیمانده؟

    • با سلام،جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی ۰۹۱۳۷۵۱۶۲۲۸تماس حاصل فرمایید.

  • ضمن تشکر از اطلاعات خوبی که به اشتراک گذاشته اید. لطفا و در صورت امکان پرسش های زیر را هم پاسخ دهید
    ۱- سرمایه گذاری مورد نیاز برای حداقل ظرفیت و حداکثر ظرفیت چه میزان است؟
    ۲- چه میزان سرمایه گذاری ثابت و چه میزان سرمایه در گردش برای حداقل ظرفیت اقتصادی لازم است؟
    ۳- چه میزان فضای انبار روباز، انبار سرپوشیده و فضادی اداری مورد نیاز است؟
    ۴- حد اقل مساحت زمین سایت برای حداقل ظرفیت اقتصادی چند متر مربع است و با افزایش چه میزان به ظرفیت مساحت تغییر می کند و به چه میزان؟
    ۵- بهترین مکان برای اینگونه تاسیسات کجاست و بهتر است مکان مورد نظر به مکان تولید یا توزیع منابع اولیه و مواد خام نزدیک باشد یا به بازار مصرف؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.