خط تولید الکل

اگر شما دنبال این هستید که یک خط تولید اتانول راه اندازی کنید باید درباره ی موضوعات مختلفی اطلاعات کسب کنید.این موضوعات شامل چالش هایاحداث خط تولید الکل، آشنایی با خوراک اولیه،واحد های عملیاتی و روش تولید،انواع رو های تولید اتانول،تجهیزات مورد نیاز خط تولید،محصولات جانبی خط تولید،کاربارد ها و بازار مصرف اتانول و… میشود.

ما در ادامه به بررسی برخی از این موضوعات میپردازیم و شما میتوانید اطلاعات مورد نیاز خودرا جهت احداث خط تولید اتانول بدست آورید.

ویژگی خط تولید الکل سامیار

درخواست خط تولید اتانول

مقایسه خط تولید اتانول مرسوم با خط تولید ویژه سامیار

درصد اتانول

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

۷۵% و ۹۶%

۷۵%، ۹۶% و ۹۹.۸%

بوی اتانول

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

دارای بو های اضافه مانند بوی تیز، گندیدگی، ترشیدگی

بدون بوی اضافه

خوراک های مورد استفاده

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

ملاس و دکستروز

انواع خوراک شامل ملاس، دکستروز، نشاسته، گندم، ذرت، ضایعات خرما و میوه جات

قیمت رقابتی

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

ندارد

دارد(به دلیل فرمولاسیون بهینه)

گارانتی تجهیزات

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

معمولا ندارد

به مدت دوسال

سیستم تصفیه پساب

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

ندارد

دارد(سیستم تصفیه پساب باعث کاهش مصرف آب به میزان ۹۰% و پیشگیری از معضلات زیست محیطی و پلمپ کارخانه می شود)

کاربرد در داروسازی

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

معمولا امکان پذیر نیست

امکان پذیر است

استفاده در ادکلن سازی

خط تولید مرسوم

خط تولید ویژه سامیار

معمولا امکان پذیر نیست

امکان پذیر است

در مورد خط تولید اتانول بیشتر بدانید

۱- حداقل ظرفیت سود آور خط تولید الکل چند لیتر در روز است؟

حداقل ظرفیت حدود ۱۰۰۰ لیتر در روز است.

۲- چه مقدار فضا مورد نیاز است؟

با توجه به ظرفیت متفاوت است اما برای واحد ۳۰۰۰ لیتر در روز ۲۰۰۰ متر زمین و ۵۰۰ متر سوله کفایت می کند.

۳- راه اندازی واحد تولید اتانول چه قدر زمان می برد؟

ساخت کارخانه اتانول با ظرفیت های پایین (۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتر) حدود ۷۵ روز و برای واحد های بزرگتر، بیشتر به طول می انجامد.

۴- میزان درامد روزانه به ازای ظرفیت چقدر است؟

با توجه به سرمایه اولیه و برای تولید روزانه ۳۰۰۰ لیتر در روز، میزان درامدزایی بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

۵- برای راه اندازی چه مجوزهایی نیاز است؟

در حال حاضر برای تولید اتانول باید از سازمان های صنعت و معدن و نیز غذا و دارو اخذ مجوز کرد.

۶- مواد اولیه تولید اتانول چیست؟
  •  شربت گلوکز و دکستروز
  • غلات (گندم، ذرت، ارزن، جو، برنج و …) و سیب زمینی
  • مواد قندی (چغندر، نیشکر، ملاس و …)
  • مواد سلولزی (خاک اره، کاه و …)
۷- تهیه بیو اتانول از چه خوراکی بهتر است؟

با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه در هر یک از دسته های نام برده و نظر کارشناسان مواد اولیه انتخاب می شود.

چالشهای احداث یک کارخانه ی الکل سازی

فرآیند احداث یک کارخانه ی تولید الکل مانند راه اندازی هر واحد صنعتی دیگری با چالش های متفاوتی رو به رو است.در ادامه به بررسی این چالش ها میپردازیم:

 

۱.اخذ مجوزات مربوطه اولین قدم در احداث یک کارخانه ی الکل سازی میباشد. مجوزات مربوطه باید از سازمان غذا و دارو و صنعت و معدن اخذ شود.

 

۲.یکی دیگر از چالش ها تامین منابع آب و انرژی مورد نیاز است. تولید الکل نیاز به مقدار زیادی آب و انرژی دارد. مدیریت صحیح منابع آب و انرژی و ایجاد راهکارهای بهینه می‌تواند چالش باشد.

 

۳.حذف بوی تند الکل:در فرآیند تولید الکل اگر ترکیباتی که منجر به بوی تند و زننده ی الکل میشوند به حد قابل قبول حذف نشوند سبب میشوند تا محصول شما قابل ارائه به صنایعی از قبیل داروسازی ها و عطرسازی و… نباشد و این میتواند موجب ضرر به کسب و کار شما شود.

 

۴.مشکلات زیست محیطی که ممکن است به دلیل نشت مواد به وجود آیند یکی دیگر از چالش های پیش رو است. این مشکل معمولا به خاطر عواملی مانند جوش نامناسب تجهیزات، فرآیند تولید ناکارآمد، عدم نگهداری مناسب و تعمیرات، عدم کارایی سیستم‌های کنترل فرآیند و…میباشد.

 

۵.مدیریت پسماند های شیمیایی موضوع بسیار مهمی است که شخصی که قصد راه اندازی خط تولید اتانول را دارد باید به آن توجه کند.

 

۶.اتانول میتواند از خوراک های مختلفی مانند ملاس چقندر،ملاس نیشکر،نشاسته و… تولید میشود که تامین خوراک اولیه یکی از موضوعاتی است که باید در این روند به آن توجه شود.

روش های تولید اتانول

به طور کلی تولید الکل به دو روش سنتزی و تخمیری است

.

در بازار جهانی حدود ۹۳ از روش تخمیری استفاده می‌شود و لذا این روش برای تولید اتانول روش رایج تری است و حدودا ۷ درصد از سنتز برای تولید الکل استفاده می‌شود. در روش سنتز از مواد نفتی  و در روش تخمیری از مواد اولیه که به نوعی قند در ساختار آنها وجود دارد، استفاده می‌شود.


 در صنعت، اتانول معمولا با تخمیر نشاسته و انواع قند ها یا هیدراتاسیون مستقیم اتیلن تولید می‌شود. تا مدت زیادی، تخمیر تنها راه تولید اتانول بوده است. مواد اولیه‌ی فرایند تخمیر شامل غلات (گندم، ذرت، ارزن، جو، برنج و …)، انواع سیب زمینی، مواد اولیه‌ی قندی (چغندر، نیشکر، ملاس و …) و مواد اولیه‌ی سلولزی (خاک اره، کاه و …) بوده است.

تولید اتانول بر پایه نشاسته و نیشکر

تولید الکل بر پایه نشاسته و نیشکر به معنای تبدیل نشاسته و نیشکر به اتانول است. این فرآیند به عنوان تخمیر میکروبی معروف است و به کمک مخمرها صورت میگیرد به این صورت که مخمر ها ابتدا نشاسته و نیشکر را به گلوکز و سپس گلوکز را به اتانول تبدیل میکنند.مخلوطی که بدست امده شامل آب و مواد دیگر است که به وسیله ی تقطیر اتانول آن با خلوص بالاتر جدا میشود.سپس محصول بدست آمده تصفیه میشود تا ناخالصی های باقی مانده ان از بین بروند.

تولید اتانول از ذرت

تولید اتانول برپایه‌ی سلولز

ساخت اتانول در خط تولید الکل از مواد اولیه سلولزی – مانند علف، چوب و بقایای محصولات کشاورزی – فرآیندی پیچیده‌تر از استفاده از محصولات نشاسته‌ای است. دو مسیر اصلی برای تولید اتانول سلولزی وجود دارد: بیوشیمیایی و ترموشیمیایی. فرآیند بیوشیمیایی شامل یک پیش تصفیه برای آزادسازی قندهای سلولز و سپس هیدرولیز برای شکستن سلولز به قند است. قندها به اتانول تخمیر می‌شوند و سپس مراحل تقطیر و تصفیه را برای دستیابی به یک محصول با کیفیت طی میکنند.فرآیند تبدیل ترموشیمیایی شامل افزودن گرما و مواد شیمیایی به ماده اولیه زیست توده برای تولید گاز سنتز است که مخلوطی از مونوکسید کربن و هیدروژن است. گاز سنتز با یک کاتالیزور مخلوط شده و به اتانول و سایر محصولات کمکی مایع تبدیل می شود.

واحد های عملیاتی تولید اتانول

تولید اتانول یک فرآیند چند مرحله ای است که شامل تبدیل قند و یا نشاسته به اتانول که میتواند یک سوخت تجدید پذیر و پایدارباشد، است. اتانول می تواند به عنوان جایگزینی برای بنزین در حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد و آن را به یک جزء ضروری در صنعت انرژی های تجدیدپذیر تبدیل می کند. همچنین کاربردهای بسیاری در انواع صنایع به عنوان حلال و ماده ی اولیه دارد. دانستن این اطلاعات جهت محاسبه ی هزینه خط تولید اتانول مهم است. در این بخش به مراحل مختلف خط تولید اتانول از جمله تهیه خوراک، پیش تصفیه، تخمیر، تقطیر، آبگیری و ذخیره سازی می پردازیم.

تخمیر
تولید اتانول
برج تقطیر الکل

آماده سازی مواد اولیه

اولین مرحله در تولید اتانول، تهیه مواد اولیه است. خوراک را می توان از منابع مختلفی مانند ذرت، نیشکر، گندم و جو تهیه کرد. سپس ماده اولیه تمیز، دسته بندی شده و به صورت پودر ریز آسیاب می شود تا با افزایش سطح تماس،تبدیل بهتر صورت گیرد. در این مرحله،تهیه ی خوراک مطلوب در رسیدن به اتانول با کیفیت و درصد مورد نظر بسیار مهم است.

پیش فرآوری

مرحله بعدی در خط تولید اتانول، پیش تصفیه یا پیش فراوری است. مواد اولیه برای آزادسازی قندها از طریق چندین روش مانند هیدرولیز اسیدی، هیدرولیز با بخار یا هیدرولیز آنزیمی تجزیه می شود. این فرآیند به شکستن دیواره‌های سلولی مواد اولیه کمک می‌کند و تبدیل قندها به اتانول را آسان‌تر می‌کند. این مرحله کمک میکند تا حداکثر مقدار قند موجود در خوراک،در فرایند تخمیر ازاد شود.

تخمیر

پس از پیش فراوری، ماده اولیه با آب و آنزیم ها مخلوط می شود تا فرآیند تخمیر آغاز شود. تخمیر یک فرآیند متابولیک پیچیده شامل فرآیندهای متنوع شیمیایی و بیوشیمیایی است که آنزیم ها مواد آلی را تجزیه میکنند و تغییرات مفیدی در نوشیدنی ‌ها و غذا ایجاد میکند . به طور گسترده  در صنایع  تهیه نان،  خط  تولید الکل و صنایع مربوطه  مورد استفاده قرار دارد. قندهایی مانند گلوکز،ساکارز و فروکتوز درحضور مخمرها به دی‌اکسیدکربن و اتیل الکل تبدیل میشوند. مخمر معمولا در حضور اکسیژن یا شرایط هوازی فعال میشود، اما میتواند عملکرد خود را در غیاب اکسیژن یا در شرایط بی‌هوازی نیز انجام دهد. سپس مخلوط را برای مدتی، معمولاً بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت، می گذارند تا تخمیر انجام شود. این مرحله در تولید اتانول با کیفیت بالا، حیاتی است.

.

تخمیر

تقطیر

در خط تولید اتانول ،هنگامی که فرآیند تخمیر کامل شد، مخلوط، تقطیر می شود تا اتانول از آب جدا شود. این فرآیند شامل حرارت دادن مخلوط تا دمای حدود ۷۸ درجه سانتیگراد (۱۷۲ درجه فارنهایت) است که باعث تبخیر اتانول و سپس متراکم شدن آن در یک ظرف جداگانه می شود. سپس آب باقیمانده از طریق فرآیندی به نام آبگیری از اتانول خارج می شود که غلظت آن را افزایش می دهد. مرحله تقطیر برای جداسازی اتانول از سایر ناخالصی ها و تولید اتانول خالص ضروری است.

برج تقطیر خط تولید الکل
برج تقطیر کارخانه ی الکل سازی
برج تقطیر تولید الکل

آب گیری

مرحله آخر در خط تولید اتانول، آبگیری است.. این فرآیند غلظت اتانول را افزایش می دهد و آن را برای استفاده به عنوان سوخت مناسب می کند. این مرحله  در تولید اتانول با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای صنعت بسیار مهم است.

تصفیه پساب

اتانول یک ماده قابل اشتعال است. اگر پساب حاوی اتانول به صورت درست مدیریت نشود، ممکن است برای ایمنی عمومی و محیط زیست خطر ایجاد کند. انفجار‌ها و حوادث ناشی از اتانول در محیط‌های صنعتی، می‌توانند به شدت وخیم باشند.

در نتیجه واحد تصفیه پساب یکی از واحد های مهم در خط تولید اتانول محسوب میشود.

تصفیه پساب کارخانه ی الکل سازی

رفع بوی الکل

بوی الکل یکی از چالش هایی است که صنعتگرانی که در این حیطه کار میکنند ممکن است با آن مواجه شوند.

بوی تیز و زننده ی الکل میتواند به دلیل مواد آلاینده ناخواسته ای باشد که حین فرایند تولید به محصول نهایی افزوده میشوند. این مواد می‌توانند از مواد اولیه، تجهیزات یا فرآیندهای جانبی مرتبط با تولید الکل باشند و بوی بدی ایجاد کنند که بسیار ناخوشایند است و میتواند کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد.برای حل این مشکل میتوان از راهکار های مختلفی استفاده کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم :


۱.تنظیم دقیق فرآیند تولید:

اصلاح و بهینه‌سازی فرآیند تولید با هدف کاهش تولید مواد جانبی یا آلاینده‌ها که ممکن است به بوی ناخواسته منجر شوند.


۲.استفاده از مواد اولیه با کیفیت:

استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا که مطابق با استانداردهای مرتبط باشند. این کار می‌تواند به کاهش مواد جانبی و بوی نامطلوب الکل کمک کند.


۳.استفاده از جاذب‌ها:

استفاده از جاذب‌ها برای جذب آلاینده‌ها می‌تواند موثر باشد. مثلاً، جاذب‌های خاک رسی، کربن فعال، یا مواد حاوی یون‌های مختلف می‌توانند به عنوان جاذب‌ها در فرآیند استفاده شوند.


۴.استفاده از سیستم‌های جذب‌کننده:

سیستم‌های جذب‌کننده برای حذف آلاینده‌ها از جریان گاز یا مایعات استفاده می‌شوند. مثلاً، استفاده از فعال‌کربن به عنوان جاذب در ستون‌های جذب یا تجهیزات جذب مایع می‌تواند موثر باشد.


۵.استفاده از سیستم‌های جداکننده:

سیستم‌های جداکننده مانند سیستم تبخیر، و تقطیر می‌توانند به جدا کردن آلاینده‌ها از الکل کمک کنند.


۶.تصفیه بیولوژیک:

استفاده از فرآیندهای تصفیه بیولوژیک مانند فعال‌کربن بیولوژیک (باکتری‌های فعال کربن) برای حذف آلاینده‌ها از محلول‌ها


۷.استفاده از سیستم‌های کاتالیزور:

استفاده از کاتالیزورها در فرآیندهای شیمیایی به منظور افزایش کارایی و کاهش آلاینده‌ها

تولید اتانول برای چه کسانی سود آور است؟

تولید اتانول برای کسانی که در کارخانه خود دارای برج‌تقطیر استیل هستند بسیار سودآور خواهد بود. زیرا اکثر امکانات مربوط به تولید اتانول را دارند.

 

دسته دوم کسانی هستند که در حوزه بازرگانی اتانول فعالیت می کنند. این دسته از فعالان اقتصادی به دلیل دارابودن یکی از پارامترهای مهم سودآور بودن یک کارخانه، به راحتی می‌توانند از این خط تولید نفع ببرند.

 

دسته سوم کسانی هستند که خود مصرف کننده اتانول هستند. مثلاً محلول سازی ها، تولید کنندگان ژل ضدعفونی، اتیل‌استات، سرکه سازی ها و …

 

دسته ی چهارم کسانی هستند که ارتباطات صادراتی خوبی دارند این افراد به سادگی می‌توانند با صادرات اتانول سودآوری بسیار زیادی را تجربه کنند.

هم چنین سایر کسانی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند و توانایی فعالیت در بازار و سرمایه گذاری را دارند می توانند از این خط تولید بهره برند.

 

کاربردهای اتانول

اتانول به عنوان یک حلال در ساخت لاک ها و عطرها، به عنوان ماده نگهدارنده برای نمونه های بیولوژیکی، در تهیه اسانس و طعم دهنده ها، در بسیاری از داروها، به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده، در سرکه سازی و به عنوان یک افزودنی برای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.در زیر به بخشی از کاربرد های اتانول اشاره میکنیم:

لوازم آرایش و بهداشتی: در برخی از لوازم بهداشتی از جمله لوسیون، اسپری مو و عطر از اتانول استفاده می گردد. در واقع این ماده باعث می شود که مواد موجود در این اقلام، حل و تثبیت شوند. نتیجه استفاده از اتانول بهبود بافت محصول و ایجاد احساس خنکی است.

ضد عفونی کننده: با توجه به ساختاری که اتانول دارد، می توان از آن در از بین بردن میکروارگانسیم هایی از قبیل ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها استفاده نمود. از این رو برای ضد عفونی کردن سطوح، دست ها و تجهیزات پزشکی به کار می رود.

ساخت دارو: برای افزایش جذب دارو و حفظ ثبات آن، از اتانول استفاده می شود. این ماده علاوه بر کاربردهای گفته شده به عنوان یک نگهدارنده یا حلال در ساخت شربت های سرفه و فرآورده های موضعی به کار گرفته می شود.

پاک کننده ها: در پاک کننده های چند منظوره و شیشه، اتانول کاربرد دارد. در واقع این ماده می تواند به سرعت تبخیر شود و لکه های چرب و کثیفی ها را حل کند و در نتیجه آن ها را از بین می برد

.

سوخت: برای اینکه سوختی مثل بنزین تبدیل به یک سوخت زیستی شود، از اتانول کمک گرفته می شود. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود یافتن راندمان احتراق و افزایش عدد اکتان از دلایل استفاده اتانول در بنزین است. به عنوان مثال E10 و E85 از سوخت هایی هستند که به ترتیب ۱۰ و ۸۵% اتانول در آن ها وجود دارد.

حلال: در صنایعی مثل رنگ سازی، عطر سازی و… از اتانول به عنوان حلال به کار گرفته می شود. برای فرآیندهای خالص سازی و استخراج، بسیاری از ترکیبات آلی را این حلال مفید می کند.

.

 علاوه بر کاربرد ها و بازار مصرفی که خود اتانول دارد و میتواند شما را به سود بالایی برساند،مواردی دیگری نیز وجود دارند که میتوانند این اطمینان را به شما بدهند که راه اندازی خط تولید اتانول با طراحی شرکت سامیار برای شما سودآور خواهد.در زیر به چند مورد اشاره شده است:

۱.چند محصول دیگر با خط تولید طراحی شده توسط سامیار

با خط تولید الکل سامیار می‌توان تولید الکل از خرما، تولید الکل از گندم، تولید الکل از ذرت و تولید الکل از ملاس داشت. با نوآوری در طراحی خط تولید الکل به دست مهندسان شرکت سامیار، نه تنها فقط الکل بلکه محصولات نفتی پتروشیمیایی دیگری نیز تولید می شود. بسیاری از مواد تولیدی، خود مواد اولیه دیگر محصولات خواهد بود.

 

با خط تولید اتانول مرسوم قیمت تمام شده الکل طبی ۹۶ درجه با گلوکز، ملاس چغندر قند و باگاس نی شکر لیتری بین ۱۶ تا ۱۹ هزار تومان است. قیمت خرید سازمان غذا و دارو از کارخانه به ازای هر لیتر الکل حدود بیست و چهار هزار تومان است این در حالی است که در بازار آزاد قیمت فروش اتانول به ازای هر لیتر حدود  ۲۸ هزار تومان است.

 

پیشنهاد شرکت ما برای شما راه اندازی کارخانه الکل سازی است که کیفت آن بالاتر از الکل موجود در بازار و قیمت تولید آن نیز به ازای هر لیتر بسیار کمتر از قیمت رایج در بازار خواهد بود. با این خط تولید در بازه‌ی بعد از کرونا هم محصول شما قابل رقابت خواهد بود. با حداقل سرمایه ممکن، سودآوری بسیار زیادی را برای مجموعه خود به ارمغان خواهید آورد. طراحی،ساخت،راه اندازی و پشتیبانی صفر تا صد خط تولید الکل به عهده شرکت صنعت آفرین سامیار می باشد.

۲.زنجیره تولید مواد شیمیایی در کارخانه الکل سازی

بعضی از محصولات همانند اتانول جزئی از مواد اولیه و مهم در تولید اتیل استات و دیگر محصولات است از آنجا که مواد اولیه مورد نیاز در کارخانه شما تولید می شود، قیمت تمام شده ی اتیل استات و دیگر حلال ها برای شما بسیار پایین تر از قیمت تولید سایر کارخانه ها خواهد بود و در این محصولات و دیگر محصولات نیز بی رقیب میشوید.

۳.تعدادی از محصولات تولیدی به وسیله برج تقطیرسازی

اتانول، اتیل استات، متیل استات، بوتیل استات، مشتقات نفتی مانند وایت اسپریت، حلال ۴۰۲، حلال ۴۱۰ و …از جمله محصولاتی هستند که میتوان با داشتن برج تقطیر تولید کرد.

این بدان معناست که در صورتی که شما خط تولید اتانول را اندازی کردید و به هر دلیلی قصد تغیر کاربری کارخانه را داشتید،با برج تقطیر طراحی شده توسط گروه فنی مهندسی سامیار ،میتوانید محصولات نام برده شده را تولید کنید.

برج تقطیر الکل س

۴.محصولات جانبی خط تولید الکل

بسته به نوع خوراک محصولات جانبی متفاوتی از واحدهای تولید الکل قابل استحصال است که سود آوری واحد تولیدی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر خوراک واحد تولیدی آرد گندم باشد، گلوتن گندم محصول جانبی خط تولید خواهد بود. گلوتن گندم کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی دارد. اگر خوراک واحد تولیدی آرد ذرت باشد، کنجاله ذرت محصول جانبی پرارزش این واحد خواهد بود.

جهت اطلاع از هزینه ی احداث خط تولید اتانول با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

۴۱ نظر

    • با سلام و عرض ادب
      هم کارخانه هایی در کشور هستند که میتونید از اونها تهیه کنید هم اگه تمایل داشته باشید ما براتون تامین میکنیم
      با تشکر

  • به نظرتون بعد از کرونا بازار فروش کم نمیشه؟‌ به نظر میاد سرمایه گذاری پر ریسکی باشه چون بعد از کرونا احتمال ورشکستگی هست

    • سلام و عرض ادب
      به وسیله سیستمهای تولید اتانول شرکت صنعت آفرین سانیار در بازه پس از کرونا قادر خواهید بود محصولات دیگری را جایگزین اتانول کنید. برخی از این محصولات عبارتند از: ضدیخ،روغن موتور، روغن دنده،اتیل استات،متیل استات،عرقیات گیاهی و …

  • سلام و عرض ادب
    چه تعداد نیروی کار احتیاج هست؟ و آیا باید نیروی کار
    متخصص باشد؟

    • سلام و عرض ادب
      برای واحد های کوچک در هر شیفت ۲ نفر و در کل(برای همه شیفت ها) یک نیروی متخصص
      برای واحد های بزرگ(۵۰۰۰ لیتر) در هر شیفت ۶ نفر و در هر شیفت یک نیروی متخصص
      با تشکر

  • من میخواستم یه واحد تولیدی راه اندازی کنم. چجوری و از کجا میتونم مواد اولیه و دستگاه ها رو تهیه کنم؟

    • با سلام و احترام
      مواد اولیه به وسیله شرکت های مختلفی تولید می گردد که عبارتند از: زرفروکتوز، شهدینه و …
      شرکت ما نیز در تامین مواد اولیه تولید الکل با قیمت مناسب به مشتریان خود خدمات میدهد.

  • سلام
    برای راه اندازی خط تولید اتانول برای خرید دستگاهای خط تولید از قبیل مخازن برای تخمیر و راکتورهای تقطیر و… و همچنین برای خرید مواد اولیه تولید الکل از کام شرکت ها باید خریداری کرد؟

    • سلام و عرض ادب
      طراحی و ساخت تجهیزات و دستگاه های خط تولید به عهده شرکت ماست. ما هم تجهیزات خط تولید را در اختیارتان قرار میدهیم و هم مواد اولیه موردنیاز را برایتان تامین می کنیم.
      با تشکر

  • با عرض سلام
    شرایط خاص برای گرفتن مجوز تولید باید داشته باشیم؟
    و هزینه مجوز تولید چقدره؟
    و از چه طریقی برای گرفتن مجوز تولید باید اقدام کنیم.

    • با سلام و عرض ادب
      ابتدا برای گرفتن مجوز تاسیس باید در وزارت صنعت معدن تجارت اقدام کنید و بعد از تاسیس برای بهره برداری از سازمان غذا و دارو اقدام کنید.
      هزینه هم طبق مصوبه ازتون گرفته میشه
      با تشکر

  • سلام.من با نان خشک الکل درست کردم.فقط یه مشکلی ک
    دارم بوی خیلی بدی میده.چجوری اون بو رو از بین ببرم؟

    • سلام و عرض ادب
      با دانش فنی شرکت ما مشکل شما برطرف خواهد شد. لطفا با شماره ۰۹۱۳۵۵۲۶۲۲۸ تماس بگیرید یا شماره تماس خود را بفرمایید تا باهاتون تماس بگیریم.
      ممنون

  • سلام جنس خط تولیدتون چیه؟
    آلومینیم مس یا استیل؟اگر امکانش هست یه
    راهنمایی بکنید.لوله آلومینیم تاثیری روی الکل
    تولیدی داره یا نه؟

  • با سلام
    بهترین مواد اولیه برای به صرفه تر شدن الکل تولیدی در کارخانه
    الکل با برج تقطیر ناپیوسته چیست؟
    تشکر

  • سلام بنده در شهرک صنعتی زون مواد شیمیایی داری یک
    واحد کامل ساختمانی یا همون سوله را دارم فقط اطلاع کامل
    از شرایط که چه کسب و کاری راه بیندازم ندارم ممنون میشم
    اگه ایده خوبی دارین بنده رک راهنمایی کنید

  • سوال:
    قیمت تمام شده محصول اتانول با فرص :
    ۱. تولید ۱۰۰۰۰ لیتر در روز
    ۲. خوراک: ملاس چعندر
    سپاسکزار

    • سلام و عرض ادب
      قیمت تمام شده به وسیله ی روش های مرسوم حدود ۱۸۵۰۰ تومان خواهد بود.
      در حالیکه به وسیله ی تکنولوژی سانیار این قیمت تا کمتر از ۱۶۰۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

  • با سلام بنده خاکزاد هستم از بجنورد
    لطفا قیمت کل ماشین آلات خط تولیدو نصب و راه اندازی و
    آموزش از صفر تا صد:
    ۱–خط تولید الکل اتانول کوچک با ظرفیت کوچک حدود ۲۰۰
    تا ۳۰۰ لیتر در روز
    ۲-خط الکل تولید اتانول متوسط با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰ لیتر .
    ۳- خط تولید الکل اتانول بزرک با ظرفیت روزنانه ۱۰/۰۰۰ لیتر .
    و همچنین مساحت زمین سوله برای هر ظرفیت را لطفا اعلام
    بفرمائید.با تشکر خاکزاد.

  • و لطفا اعلام بفرمائید اگر خط تولید مثلا با ملاس چغندر باشد
    میشود از میوه جات دیگر مانند انگور و یا کشمش و غیره برای
    مراحل تخمیر استفاده کرد و به مرحله تقطیر منتقل کرد؟

    • سلام و عرض ادب
      اگر بازار ضد عفونی مدنظر باشد به گونه ای که واحد با تکنولوژی عادی بازار احداث گردد، حرف شما کاملا درست است.
      اما واحد های احداث شده با تکنولوژی سانیار بسیار بهینه بوده و بازدهی بلند مدت با سود مستمر در پی دارد.

  • سلام میخواستم ازتون مشاوره در مورد راه اندازی یه کار تولیدی
    مواد شیمیایی بگیرم

  • سلام وقت بخیر
    اگر خواسته باشیم یک خط تولید کوچک راه
    اندازی کنیم باید چکار کنیم و چقدر سرمایه نیاز
    میباشد
    ضمنا در منطقه ما کارخانه قند فعال موجود
    است

    • با سلام،حداقل ظرفیت برای احداث خط تولید اتانول ۱۰۰۰ لیتر در روز میباشد.روند کار به این صورت هست که جهت بازبینی اولیه ما به شما پروپوزال فنی و درصورت نیاز طرح توجیهی ارائه میدهیم و اگر مورد تایید بود باید مجوزات مربوطه را کسب کرده و ضمن آماده سازی زمین مورد نیاز ،تیم سامیار جهت طراحی و ساخت و راه اندازی خط تولید با شما همکاری میکند.

    • با سلام،بازار مصرف اتانول بسیار گسترده ست و در صنایع زیادی به عنوان حلال استفاده مشود.از جمله داروسازی،عطر سازی،تولید سرکه،تولید رنگ و تولید سایر مواد شیمیایی و…
      همچنین به دلیل اینکه اتانولی که توسط خط تولید طراحی شده توسط سامیار،تولید میشود به دلیل اصلاح فرمولاسیون بوی تیز آن حذف میشود،برای صنایع عطر سازی و داروسازی قابل قبول هست.
      جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.با تشکر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.